IJMUIDEN - Citymarketing Velsen en RTV Seaport maken deze zomer vier televisieprogramma's waarin de parels van Velsen centraal staan. Hier is voor gekozen omdat er dit jaar vanwege corona geen grote publieksevenementen plaatsvinden die ingezet kunnen worden voor de stadspromotie. Op deze manier wordt toch een groot publiek bereikt.

De tweede aflevering van .IJmuiden moet je zien gaat over natuur en recreatie. Te gast zijn wethouder Bram Diepstraten (strand, recreatie), vrijwillig boswachter Heike Rieger van Natuurmonumenten en Ineke van der Geest van Spaarnwoude Geeft Energie. Ook wordt ondernemer en kitesurfer Joris van Esssen van Makai Beach gevolgd tijdens een dag op het strand en gaat de mascotte Kaatje Kabeljauw op avontuur in Spaarnwoude.

.IJmuiden moet je zien wordt op donderdag 9 juli om 17.00 uur voor het eerst uitgezonden op RTV Seaport (Ziggo kanaal 40 en www.rtvseaport.nl) en daarna regelmatig herhaald. De uitzendingen lopen parallel aan de themamaanden van de zomercampagne Moet je zien. Alle uitzendingen zijn ook terug te kijken op het YouTube-kanaal van .IJmuiden.

Citymarketing Velsen houdt zich bezig met de promotie van IJmuiden en de gemeente Velsen. Dat doen zij samen met veertig lokale bedrijven, organisaties en evenementen. Kijk voor meer informatie op ijmuiden.nl of volg citymarketing op social media (@puntijmuiden).