De zomerperiode kan een lastige periode zijn voor bedrijven. Niet alleen nemen veel personeelsleden dan hun vakantie op, ook klanten raken in de zogeheten vakantiemodus, waardoor ze minder geneigd zijn nieuwe producten te kopen, doordat ze simpelweg de noodzaak er niet van inzien. In deze zomerperiode wil je, net als tijdens de andere periodes, goed verkopen draaien.


Door je naamsbekendheid te vergroten en meer klanten aan te trekken, vergroot je je klantenkring. Mocht een deel van je klantenkring in de vakantiemodus raken, dan zul je als bedrijf niet in de ‘zomerdip’ raken, doordat je nog een aanzienlijke groep klanten hebt die herhaalaankopen doen. Vandaar dat we in deze blog drie manieren met je delen om in de zomer meer naamsbekendheid te krijgen.

Een bijzonder geschenk

Tegenwoordig zijn er allerlei manieren om je naamsbekendheid te vergroten, maar veel bedrijven willen geen ingewikkelde marketingcampagnes voeren, vandaar dat het geven van relatiegeschenken dé oplossing is. Wanneer bedrijven drinkflessen bedrukken en deze aan klanten meegeven in de warme zomerperiode zijn ze niet alleen erg attent vanwege hun cadeau, maar zijn ze ook nog eens slim door dit relatief goedkope marketingmiddel.

Deze relatiegeschenken zijn producten die met het logo van je bedrijf bedrukt zijn. Wanneer ontvangers deze artikelen in het openbaar gebruiken, zullen ze de mensen om hen heen blootstellen aan jouw logo of merknaam. Wanneer deze omstanders geregeld het logo van je bedrijf opmerken, zullen ze nieuwsgierig worden en eerder geneigd zijn die eerste stap te maken.


Leuke content

Het draait bij naamsbekendheid erom dat je een memorabele indruk achterlaat waardoor je als bedrijf herkenbaar wordt. Door platformen als Instagram en YouTube in te zetten, kun je dit bereiken. Via leuke content die laat zien hoe het er achter de schermen aan toe gaat, creëer je herkenning en vertrouwen onder consumenten. Daarnaast kun je ook kiezen om handige tips en trucs te delen via YouTube of nieuwe zomeraanbiedingen te promoten via Instagram. Door geregeld te posten, bouw je namelijk een following op en trek je nieuwe klanten aan.


Fysiek aanwezig zijn

Het verkrijgen van meer naamsbekendheid gaat verder dan een relatiegeschenk meegeven aan een klant en het posten van leuke content. Het is namelijk belangrijk om ook fysiek aanwezig te zijn. Met aantrekkelijke flyers of posters met inspirerende quotes creëer je een herkenningspunt voor mensen, wat hen nieuwsgierig maakt naar meer.

Door naast deze fysieke reclamemiddelen ook zelf in levende lijve aanwezig te zijn bij evenementen kun je je naamsbekendheid nog een boost geven. Een of enkele betrokkenen bij je bedrijf kunnen naar zaken als sportevenementen of netwerkborrels gaan om daar je bedrijf te representeren. Je laat daarnaast ook nog zien dat je maatschappelijk betrokken bent. Dus waar wacht je nog op? Stap zelf ook naar buiten!